본문 바로가기
생활/디지털 사용법

AWS 3차 메일에 대한 질문, 답변

by rudnine 2022. 11. 1.
반응형

AWS Support Center 에 3번째 메일을 보냈고, 그에 대한 답변을 받았습니다.

답변내용을 읽어 봤으나, 환불 해주겠다는 내용이 없는듯 합니다.

어찌 해야 할까요? 

 

아래는 질문과 그에 대해 받은 답변입니다.

 

AWS 프리티어 환불 문의

AWS 환불 문의 메일 보내기

I have a question. 
I'm not using AWS. 
However, the fare is going out.  for months on end.
When I asked you the other day, the answer was that She could not find the my ID. 
So, I'm asking you again after finding my account.
- id : qwer@gmail.com  
- instance id : i-011xxxxxxxx

The instance has been stopped.
The fee has been paid since June.
I request a refund.
I am not good at speaking English. 
Please reply by e-mail, not by phone.

 

AWS 프리티어 환불 문의에 대한 답변글

AWS 환불문의 답변메일

The Bills page on your Billing console shows you which resources incurred charges as well as the region the resource is hosted in. To see details about your charges, open the Bills page:

청구 콘솔의 청구서 페이지에는 청구된 리소스와 리소스가 호스트되는 지역이 표시됩니다. 요금에 대한 세부 정보를 보려면 청구서 페이지를 여십시오.

 

We see that you chose the Free Tier option for this support case. As you have questions about your bill, we've included information that explains why charges incur when using the AWS Free Tier. 

이 지원 사례에 대해 Free Tier 옵션을 선택한 것으로 확인됩니다. 청구서에 대한 질문이 있는 경우 AWS Free Tier를 사용할 때 요금이 발생하는 이유를 설명하는 정보를 포함했습니다.

 

When your AWS resources exceed what's covered by the AWS free usage tier or the AWS Free Tier term expires for your account, then you pay the standard service rates.

AWS 리소스가 AWS 무료 사용 계층에서 적용되는 수준을 초과하거나 AWS 무료 계층 기간이 만료되면 표준 서비스 요금을 지불해야 합니다.

 

To check if you’re using services outside the AWS Free Tier, open the Billing and Cost Management console:

AWS Free Tier 외부에서 서비스를 사용하고 있는지 확인하려면 Billing and Cost Management 콘솔을 엽니다.

 

결론

일반적인 얘기들이 써 있네요. 

환불에 대한 얘기가 없습니다. 

2년 정도전에 동일한 케이스로 환불받은 경험이 있는데 말이죠.

심기일전해서 다시 메일을 보내봐야겠습니다.

 

 

 

 

 

 

 

반응형

댓글